Google

marți, 28 februarie 2012

Pe cine as vota maine in functia de presedinte?

De ceva vreme imi pun aceasta intrebare. Din pacate, pana acum nu am reusit sa gasesc in pleiada de politicieni prezenti unul care sa ma atraga sa-l votez. Am ajuns in acest fel sa-mi pun intrebarea daca nu cumva eu sunt cel nemultumit.

Raspunsul insa l-am primit zi de zi de la alti oameni simplii de pe strada. Nu eu sunt singurul nemultumit. Aproape toti sunt nemultumiti, cu exceptia celor care detin un capat din ciolanul guvernarii.

Tragand aceasta concluzie, am ajuns sa ma intreb ce anume mi-as dori de la viitorul presedinte. Cum spune mereu Basescu, nu vreau sa plec de la o premiza falsa. Incerc sa plec de la realitatea inconjuratoare. Voi intocmi o lista cu ce imi doresc de la viitorul presedinte, fara sa iau in calcul pe Regele Mihai, desi poate el ar merita.

Am intocmit o lista de 10 puncte, la care ar mai merita adaugate multe altele.

1. Sa traga la raspundere pe toti cei care se fac vinovati de distrugerea si vanzarea Romaniei incepand cu primul Guvern ales democratic dupa 1989 si inclusiv cu cei din actuala guvernare incepand cu Traian Basescu.

2. Sa stabileasca in mod clar domeniile care sunt strategice pentru stat si sa nu permita nimanui sa le cumpere, urmand sa fie administrate in folosul poporului.

3. Sa propuna un set larg de masuri pentru a-i ajuta pe micii intreprinzatori in vederea dezvoltarii industriei si economiei, contribuind in acest fel la reducerea posibilitatii si interesului de fraudare a legii.

4. Sa declare Romania stat NEUTRU politic si economic asa cum este Elvetia, sa limiteze controlul FMI, Bancii Mondiale, UE, USA, Rusiei si oricarui alt organism extern asupra oricarui interes politic si economic strategic.

5. Sa propuna noile legi spre a fi aprobate prin referendum si sa limiteze in acest fel dreptul parlamentarilor de a mai face legi in interesul lor. Rolul parlamentarilor sa fie acela de a intocmi si propune legi bune.

6. Sa ofere sprijin intreprinzatorilor pentru accesul acestora pe alte piete externe prin acorduri bilaterale, prin know-how, printr-o politica externa reala pusa in slujba omului de rand prin consulate si ambasade si prin organismele interne existente.

7. Sa schimbe actualele legi care ingradesc posibilitatea de a fi trasi la raspundere guvernantii pentru faptele lor cat si a celor care, intr-un fel sau altul limiteaza sau ingradesc libertatea cetatenilor romani.

8. Sa declare cu aceasta ocazie ca Romania este stat unitar si indivizibil, suveran si independent, limba romana este singura limba legala, sa scoata in afara legii UDMR care este un partid etnic si care, din 1989 si pana in prezent a facut rau Romaniei si poporului roman prin santaj politic si prin orice mijloace au avut la dispozitie.

9. Sa interzica accesul in Parlament, guvernare sau functii publice tuturor celor care au migrat dintr-un partid in altul. Oamenii care fac politica trebuie sa-si exprime clar coloratura politica, sa fie in masura sa se ocupe de treburile tarii si nu de interesul propriu.

10. Sa aiba curajul sa recunoasca greselile savarsite, sa accepte la cererea populatiei printr-un simplu referendum schimbarea din functie, lasand pe altii mai buni si mai corecti sa conduca tara.

Acestea sunt in opinia mea cele mai importante lucruri de care as vrea sa ma asigure un om pentru a-l vota in functia de presedinte chiar maine.

Niciun comentariu: