Google

luni, 6 aprilie 2009

Justitia romana

In ultima perioada am hotarat sa nu mai folosesc denumirea de justitie, pana se vor indrepta lucrurile voi numi-o hotia romana. Astazi in mod special am ceva cu judecatori, procurori, organe de politie, intr-un cuvant cu toti aceia care ar trebui sa vegheze la ordinea si respectarea legii.

Am urmarit la emisiunea "Acces direct" de la Antena 1 filmul in care, oamenii lui Becali au "prins" hotii. Mi se pare cea mai mare cacealma din ultimii ani. Nu vreau sa cred ca e cacealma politica desi tot mai des si mai multa lume vehiculeaza aceste cuvinte. Las pe cei care se simt direct atinsi de aceste discutii sa demonstreze contrariul.

Ca mai toata lumea in aceasta tara nu mai cred in "codoasa chioara" care ar trebui sa imparta dreptatea. Dupa spusele invitatilor emisiunii mai sus mentionate, se asteapta noi arestari. Si este foarte posibil daca, asa cum se zvoneste din batrani, o mana spala pe alta si amandoua fata. Doar in felul acesta se poate explica felul in care judecatori si procurori inimaginabil de incapabili ies mereu basma curata dupa magariile la care participa si dupa felul in care hotarasc viitorul oamenilor.

Asa cum spune toata lumea, Becali este o persoana publica, un adevarat formator de opinie. Si daca el a fost unul din cei care a incercat sa-si rezolve problemele fara sa ceara ajutorul politiei este clara increderea lui in aceste organe. Sa nu uitam oamenii care au fost ajutati si puterea financiara indiferent de locul in care se afla el. In curand numarul oamenilor care vor iesi in strada va creste.

Astept cu nerabdare si alte arestari pentru a se implini verdictul pe care l-am dat zilele trecute. Haosul se va instaura in Romania maturand lichelele. Nu este treaba mea daca Basescu este cel care a dictat aceasta arestare asa cum afirma altii. Poate fi posibila si aceasta situatie avand in vedere ca in ultima vreme a fost tinta multor atacuri mediatice indreptate asupra familiei sale.

Singurul lucru care ma nelamureste este diferenta intre locul in care se afla Becali pentru ca a cautat sa isi recupereze masina si locul in care se afla Basescu dupa talharia lui asupra reporterei. Ma intreb care caz a fost mai grav din punct de vedere juridic. Ce parere au procurorii despre aceasta diferenta? Atunci de ce nu s-a sesizat nimeni?

Daca nu mai continui sa scriu, in mod sigur cineva s-a sezizat despre articolele mele si vor incerca sa ma trimita in locul lui Becali. Cert este ca Romania inca mai spera sa scape de monitorizarea justitiei din partea Uniunii Europene. Eu imi doresc sa nu se intample acest lucru prea curand pentru a nu ajunge sa transformam tara intr-un stat politienesc asa cum arata tot mai mult in ultima vreme.

Ma gandesc si acum la Brucan care spunea dupa revolutie ca ne vor trebui 20 de ani pentru a ajunge si noi democrati. Uite ca deja a cam trecut termenul si nu se vad modificarile sperate. Sa mai asteptam oare inca pe atat? Sau va fi de ajuns sa asteptam noile alegeri prezidentiale si alegeri anticipate?

Personal mi-ar conveni mai mult ultima varianta. Ar mai fi una, sa lasam pe cineva sa stinga lumina in aceasta zona a Europei in timp ce noi ne cautam un trai decent si respectul meritat pe alte meleaguri.

Niciun comentariu: